Pages

Thursday 17 November 2011

Oh Ibu Mertuaku Sayang~~

Assalamualaikum.

Huhu, lama sungguh tak menaip panjang. Rasa malas dan kemalasan yang memalaskan tangan ni betol-betol memalaskan diri ni.. (ayat aku dah jd ayat ape ntah!)


Sebenarnye dah lama nak buat entry ni, cume mase lom mengizinkan.. Lagi-lagi tittle berkaitan IBU MERTUAKU.. ni bukan kes macam citer P. Ramlee ea.. Mak mertua kite baik.. penyayang.. pandai wat lawak.. cume 1.. tak berape suke kucing.


Beberape hari lepas ulang tahun hari lahir, Mek (panggilan untuk mak mertua) datang rumah dengan kakak ipar sulung, K.nik.. memang sangat-sagat teruja lah kan! Ape lagi, mule la aku menunjuk-nunjuk skill memasak (bongkak tol!) Semua okey aje tapi yang wat aku sedih, mula-mula masuk rumah K.nik dah cakap "bau kucing la rumah ni".. DUSSSSSSSSSSSHH!! Hadoihh!! macam kene hampuk je kepala ni.. malu! 


Aku pikir-pikir ape yang tak kena.."rumah dah mop minggu lepas, 'bahan buangan' dah settle kan, sliding door dah tutup rapat-rapat..ape lagi yang tak kene". Aku tanye kakak iparku, "kuat sangat ke baunye?" Dia maybe nak sedap kan hati cakap xkuat sangat.. Mek lak tersuggest suh aku buang aje anak-anak bulusku!..menangis xberlagu aku kejap~~~


SO SAD! Lepas ku kaji-kaji, rupenye Mek xselesa dengan bau karbon dari woody pallet tu bile bergabung dengan hasil buangan anak-anak bulus..
Lepas tu ape lagi, abes seantero kawan-kawan alam maya aku tanye.. Mujurla ade yang sudi layan soalan xbrape bernas dari aku ni..Lagi-lagi ERY..memang berjela-jela cadangan dia bagi.. Kawan-kawan kat KTAJ pon banyak tolong bagi cadangan gak..




Ini bukan iklan pencuci ke hape, ini kenyataan. Macam-macam diguna.. perfume gel, yang sembur semua dah guna.. Arang pon ade guna gak.. Ade member suh letak soda..okey la tapi tak berape sangat~~

Sampai ke balkoni aku mop! Dan simpan semua perhiasan yang cepat tangkap habuk a.k.a bulu kucing (nasihat dari ery gak)

Sekarang ni guna 1 karpet aje..bile tetamu datang baru hampar yang besar..


Balik raya hari tu pon, telinge ni dengar-dengar lagi ipar-ipar "bagi nasihat" suh buang kucing aku.. Tak pe, itu semua pembakar semangat aku! Ummi memang memahami, dia hadiahkan pokok limau kasturi..Terima kasih Ummi~~

 Balkoni dah jadi taman! Suke sangat.. Yang paling suke Abang Kenit..


 Bile hari hujan @ aku nak kuar rumah, banner tu cover jeriji jadi xdela anak-anak kene tempias hujan.


 Tempat feveret Abang Kenit lepak sambil tengok burung


 Tempat garuk-garuk kuku..hehe

 Makcik & Pakcik QC tengah buat Internal Audit..hehe


Semoga kamu semua suke ye anak-anak..


Inilah kenyataannye kalau membela haiwan kesayangan di apartment.. memang kene komitmen lebih!

Hasilnye memang memuaskan hati ini, dan yang paling penting hati Incik Suami Sulzali cayang. Hope lepas ni Mek makin sayang aku dan leh terima kehadiran anak-anak bulus ku! Amin~~

3 comments:

  1. alhamdulillah..akhirnya suami tersnyum riang...pnting tu...mak mertua jg hehehe...biasalah...xsemua org leh trima kehadiran anak2 bulus kt...tp kt sbg tuan kn buatkan org len leh trima mereka....sib bek nurul ada kekuatan nak bt semua tu..sbb kesabaran perlu tgi dlm hal2 mcm ni...kerajinan pun sm..hehe...komitmen...tu tsgtlah nak tgi2...:)xleh mrhkan anak2 sbb mmg sikap mereka begitu jd kt yg kn bentuk mereka k...boleh...xde mslh yg xleh selesai kan...tgk anak2 pun rs hepy...rs sihat...xstres kt lg la xstres...brlah jd big hepy family...:D

    ReplyDelete
  2. puan nuyu pndai masak, pndai kemas rumah,pndai ckp ngn org tua, mesti mek nga en suami sayangnyer..hehe..nati nk kena g jale rmh mu ni..xpayah apa kapet xpo..all the best..

    ReplyDelete
  3. kagum dgn ketabahan kamu berhadapan dgn komen-komen seperti itu...

    mmg mmbela haiwan peliharaan ni menuntut kita berkorban masa, tenaga dan wang ringgit tp bila minat semuanya dilakukan dgn senang hati

    kebaikkan yg dilakukan terhadap haiwan pasti ada ganjarannya, smoga kamu hidup bahagia di samping keluarga dan anak-anak bulus tersayang :)

    ReplyDelete