Pages

Wednesday 21 September 2011

Kau yang kusayang

Assalamualaikum..


Lama sungguh rasanye aku tak update blog ni..Terlalu banyak cerita yang hendak disampaikan, sampaikan buntu mana nak mulakan dahulu...


Aku mulakan cerita sal baby baru..Aku cube bantu KTAJ jaga buat sementara waktu... citer mula dari sini.. FOSTER 3 KITTEN FOR KTAJ


Malam Isnin yang lepas, Encik Taufiq dan Puan Laila datang ke rumah, menghantar anak-anak comel, umur 9 hari seperti yang dijanjikan. Dari jauh dah boleh dengar suara tangisan sayup2. Masuk je dalam rumah, anak2 tu menangis xhenti2... Terus aku amik yg tengah tu, peluk dan letak bawah leher. Dia agak slow bunyi dibandingkn dari mula2 tadi.. En Taufiq bagitau yg kittens tu nangis dari kul 8 lebih..dah 2 jam nangis! Lepas serah dan bg sedikit penerangan, pasangan tu pulang..


Abang hanya memandang aku.. aku tahu abang xobses dgn kucing macam aku. dalam hati ni berharap dia akan paham.. ku belai 1per 1 si comel ni.. rasa dlm diri ni naluri ibu membuak2.. ku cium 1-1..gebu2! cantik semuanye.. diorang nangis xhenti lg.. cepat2 aku bancuh susu yg pasangan tu bawa..


Diorang memang gelojoh minum! nasib baik ade selera... aku susu kan 1 per 1.. paling seronok menyusukan yg bongsu.. pandai! yang tengah pon ok...paling susah yg sulung.. menangis kuat pon dia la nombor 1.. aku bg susu kul11 malam, 1, 3, 5,dan 7 lebih (pagi). Gaya dah macam ank sendiri.. asal merengek, terus trjaga... HEBAT BETOL SY!! (haha, sebelom ni aku ni mmg liat nk bangun, nak terjaga tetibe lg la susah!)


Dalam trsenguk2 masa tunggu diorang berhenti nangis dan tido, abang datang dgn lampu meja di tangan.. 
"Cube guna lampu ni, kot2 dia leh tdo lena...lampu ni leh bg haba"....alhamdulillah, abang paham keadaan aku...ikotkan, xkan siapa akan tahan...suara nyaring sampai keluar rumah bunyi..dah la malam sunyi sepi..yg sulung nangis sampai subuh! Tp abang aku hari tu sangat sabar...xkomen apa2, mcm selalu dia komen 2 anak remaja tu yg trlalu hyper... I LOVE U SULZALI


Macam2 wat cara nk panaskan diorang...bungkus botol berisi air panas, lampu, pengering rambut, dan yang paling penting suhu badan sendiri..
bila hari kedua, kittens ni da leh cam Mummy dia..asal je aku lalu, menjerit2..bile diangkat dan diriba ramai2, senyap! Mungkin aku guna baju yg sama.. hehe..sbb diorag menjerit2 masa aku balik dr UPM (baju lain). Balik dr UPM, salin baju biru tu, "gulung2" dgn diorang...mereka tido nyenyak sungguh! Lama2 aku pon xlarat nk gulung2, salin baju tu, masukkan dalam kotak tu...apelagi, yg tengah tu pon nyot2 kat baju tu...hehe..macam baby kenit je..


Hidup aku totally berubah dgn hadirnye anak2 ni...yg paling penting, senang bangun dari tido...ajaib!


asal duk dgn aku, tido lena..siap isap jari


 disinari lampu....owh, gebunye

 sesi menangis ramai2


Dalam kepala ni duk pikir, nk letak nama apa ye baby2 ni..hmm...CADANGAN?

4 comments:

  1. montelnyaaaaa gewam!!

    sy pon ada pengalaman jg baby tecit camni, tp sonok bila tgk dorang dpt survive walaupon tanpa ibu

    smoga murah rezeki awak sekeluarga, amin...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... cumel, kiut...mudahan anak2 ini membawa berkat dan rezeki kedlm hidup Wan sekeluarga...

    ReplyDelete
  3. uishhh meroyan la ery tgk baby meow2 gebuss gni...aih..cumel2...geram plak aku..:)

    mmg kan...semua nak ibu...ni dpt ibu angkat yg sygkan mereka lg la mereka suke...:D terima kasih kat nurul dan suami yg sudi nak bantu jaga baby2 tuh..semoga murah rezeki untuk kamu sekeluarga...

    nama tu diberi biarlah ikut yg terlintas kat hati...mmg cumel nanti...:D (pic last cumel sume...kaler uteh dan tompok2)

    ReplyDelete
  4. alahai...rasa nak picit pun ada..ahaks ahaks..buat kita rindu nak timang baby kitten jer bila tgk ni:) cuba bg nama ikut watak dalam your fav movie atau novel...atau ikut nama bunga:)

    ReplyDelete